Opis

Lean to nie tylko narzędzia, to kompleksowy sposób myślenia o zarządzaniu, który dąży do maksymalizacji wartości dla klienta przy minimalnym zużyciu zasobów. Filozofia Lean skupia się na eliminacji marnotrawstwa i ciągłym doskonaleniu procesów. Wdrażając Lean, organizacje osiągają większą efektywność, poprawiają jakość swoich produktów/usług i zwiększają zaangażowanie pracowników. Lean pozwala na lepsze wykorzystanie zasobów, redukcję kosztów oraz szybsze dostosowywanie się do zmian na rynku. W rezultacie, organizacje stosujące Lean stają się bardziej konkurencyjne, elastyczne i skuteczne na rynku. 

Szczegóły szkolenia:

  • Forma: stacjonarna

  • Koszt: 1490 zł netto
  • Termin: 06-07 czerwca 2024 (2 x 8h) 09:00 – 17:00

Cel realizacji szkolenia:

  • Poznanie w praktyczny sposób czym jest podejście Lean Management i w jaki sposób wspiera rozwój zarówno firm jak i obszarów życia prywatnego.
  • W trakcie szkolenia poprzez grę symulacyjną rozwijamy 2 kluczowe kompetencje podejścia Lean:

    • Sposób myślenia nastawiony na dostrzeganie potencjałów w procesach i angażowanie w zmianę 
    • Sposób działania, a więc praktyczne narzędzia pozwalające na analizę i optymalizację procesów 

Dla kogo kierowane jest szkolenie? 

  • Dla osób chcących rozwinąć swoje kompetencje w zakresie podejścia procesowego, optymalizacji procesów i rozwoju kultury firmy.

Korzyści dla uczestnika

Poprawa jakości pracy:

Dzięki zrozumieniu metodologii Lean oraz praktycznym narzędziom i technikom, uczestnicy będą w stanie wprowadzać standaryzację pracy, eliminować błędy oraz angażować pracowników w doskonalenie procesów, co przyczyni się do poprawy jakości produktów i usług. 

Zwiększenie zaangażowania pracowników:

Szkolenie pozwoli uczestnikom zrozumieć znaczenie ich roli w doskonaleniu procesów oraz dostarczy im narzędzi do aktywnego uczestnictwa w tych działaniach. Zwiększone zaangażowanie pracowników może prowadzić do większej satysfakcji z pracy oraz lepszych relacji w zespole.

Nowa wiedza umiejętności

Nabycie wiedzy i umiejętności diagnozowania obszarów do usprawnień w procesach produkcyjnych i biurowych oraz prowadzenia tych działań 

Nowe narzędzia

Poznanie podstawowych narzędzi organizacji i zarządzania procesami oraz ich doboru do realizowanych projektów, 

Certyfikat

CERTYFIKAT

po zakończeniu szkolenia otrzymasz certyfikat potwierdzający Twoje umiejętności

Program

  • Fundament Lean czyli dlaczego Lean to nie tylko narzędzia,
  • Benchmark – z jakimi problemami mierzą się inne firmy w Polsce,
  • Wprowadzenie do zarządzania procesami,
  • Cechy charakterystyczne procesów (przepływ, klienci i dostawcy wewnętrzni, wejścia i wyjścia z procesu),
  • Gra symulacyjna runda 1
  • Diagnozowanie wartości dodanej w procesach,
  • 7 typów marnotrawstwa obniżających efektywność pracy,
  • Diagnoza obszarów do usprawnień,
  • Zmienność, która ogranicza możliwości procesu i powoduje niestabilność pracy,
  • Diagnoza zmienności,
  • Dane, Fakty, Opinie – jak usprawniać procesy w oparciu o twarde dane i fakty oraz odrzucać opinie,
  • Podstawowe metody analizy danych na stanowisku (obserwacja, chronometraż, badanie migawkowe, diagram spaghetti)
  • Przepływ w procesach
  • SIPOC – prosta metoda na diagnozę procesu,
  • Diagram Analizy Procesu – narzędzie weryfikacji, czego brakuje w procesie,
  • Organizacja wydajnego miejsca pracy – metoda 5S,
  • Usprawnianie procesów metodą małych kroków,
  • Gra symulacyjna runda 2
  • Zasady standaryzacji pracy czyli stworzenia powtarzalnych procesów,
  • Podstawy tworzenia miejsca pracy, w którym łatwo wykrywać problemy,
  • Prosta metoda szkolenia pracowników,
  • Podstawy postępowania z problemami
  • Ukryta fabryka – co zrobić, aby poprawić jakość w procesie,
  • Angażowanie ludzi w działania doskonalące,
  • Gra symulacyjna runda 3
  • Metody zarządzania projektami usprawniającymi,
  • Monitorowanie postępów usprawnień,
  • Kontrola wyników zrealizowanych usprawnień,

Metody pracy : Case study, gra symulacyjna, praca indywidualna, praca w grupach, dyskusja, burza mózgów, prezentacja  

Trener

Krzysztof Firlik

Krzysztof Firlik

Właściciel i Prezes Zarządu Perfectus Group sp. z o.o. 

Ekspert efektywności od ponad 10 lat wspierający firmy w całej Polsce w poprawie wydajności, redukcji kosztów, rozwoju kompetencji i budowaniu Kultury Lean. 

Przeprowadził ponad 1500 godzin szkoleń, warsztatów, projektów i mentoringu. 

Pasjonat zdrowego rozsądku, esencjalizmu i rozwoju poprzez małe kroki. 

Współorganizator największej konferencji o tematyce Lean w Europie. 

Współorganizator i wykładowca studiów podyplomowych Lean Management oraz Lean Six Sigma na uczelniach w Poznaniu i Warszawie. 

Twórca programów rozwojowych Lean Expert oraz Lean Champion. 

Pracował m.in. dla takich klientów jak: e-obuwie.pl, Żabka Polska, Ikano Industry, ABB, Hochland Polska, DOZ S.A., Wago Elwag, Trio Line Polska, Werner Kenkel, Bosch, Allflex Polska, Nordea Operations Center, MAN Accounting Center, Intermetal, Bonduelle Polska, Saferoad Pomerania, Pfeifer und Langen, Probet Dasag, Asgard, Eurofirany, Thule, Borne, Paul Pon, Szpital Wojewódzki w Suwałkach, Metpol, Flexlink System.  

Zapisy

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Lunch
Dane do faktury
Adres
Regulamin i polityka prywatności
Zgoda marketingowa

Informujemy, iż Administratorem danych os. uczestników szkolenia jest Organizator, czyli Perfectus Group sp. z o.o. Organizator będzie przetwarzał dane osobowe uczestników wyłącznie w celu organizacji i przeprowadzenia szkolenia, marketingu usług i produktów własnych. Informujemy, iż uczestnikowi przysługuje prawo dostępu do tych danych oraz prawo ich poprawiania i żądanie ich usunięcia, poprzez przesłanie stosownego pisma na adres Organizatora