Mapowanie procesów pozwala na stworzenie graficznego obrazu stanu obecnego naszych procesów. Jednym z najważniejszych elementów tego narzędzia jest wspólne zrozumienie jak przebiega proces i kto w jaki sposób na niego wpływa.

Zespół poprzez wykorzystanie metody mapowania może łatwiej zdiagnozować potencjały i usprawnić proces – tzn. skrócić czas, poprawić jakość oraz zredukować koszty procesu.

Informacje organizacyjne

Termin: 13 – 14.04.2023
Miejsce: szkolenie realizowane zdalnie
Liczba godzin szkolenia: 14 h (w tym przerwy)
Cena: 900 zł netto (do 17.03.2023), 1200 zł netto (od 18.03.2023)
Certyfikat: Tak
Cena zawiera: materiały szkoleniowe wysłane w pdf, certyfikat.

Profil uczestnika:

  • Stanowisko: specjalista, inżynier, lider, itp.
  • Doświadczenie w mapowaniu: brak lub podstawowe
  • Typ organizacji: dowolna
  • Wielkość organizacji: dowolna
  • Potrzeba: umiejętność wykorzystania prostych map procesów dla stabilizacji działań w firmie

Jeśli zastanawiasz się, czy ten program to dobry wybór – napisz do nas: >klik<

Korzyści:

  • Zrozumienie w jaki sposób mapowanie może pomóc w diagnozie, analizie i usprawnianiu procesów,
  • Poznanie podstawowych metod mapowania,
  • Nabycie umiejętności mapowania w programie draw.io
  • Ćwiczenia praktyczne w ramach warsztatów,
  • Wiedza jak przeprowadzić proces mapowania,
  • Wymiana doświadczeń między uczestnikami,
  • Follow up – dodatkowe spotkanie 2 tygodnie po zakończeniu warsztatów.

Trener

Krzysztof Firlik

Prezes Zarządu, Dyrektor ds. Zarządzania Projektami, konsultant i trener Perfectus Group sp. z o.o.

Certyfikowany trener biznesu od ponad 10 lat związany z doskonaleniem procesów wg Lean Management. Przeprowadził ponad 1500 godzin szkoleń i projektów doskonalących dla klientów z branży produkcyjnej, usługowej, IT, szpitali i urzędów.

Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie organizacji i optymalizacji procesów w Polsce i we Francji.  Pracował m.in. jako Lean Manager czy kierownik działu inżynieryjnego.

Jest praktykiem w obszarach zarządzania procesowego i Lean.

Regularnie korzysta z metod mapowania dla wsparcia procesów  klientów, z którymi współpracuje.

Twórca programów rozwojowych Lean Expert oraz Lean Champion

Twórca projektu www.akademia-procesowa.pl

Pracował m.in. dla takich klientów jak: e-obuwie.pl, DOZ S.A., Nordea Operations Center, MAN Accounting Center, ABB, Ikano Industry, Solaris Bus & Coach, Intermetal, Bonduelle Polska, Saferoad Pomerania, Pfeifer und Langen, Probet Dasag, Asgard, Eurofirany, Hilding Anders, Thule, Borne, Paul Pon, Wago Elwag, Trio Line Polska, Werner Kenkel, E-file sp. z o.o., Bosch, Allflex Polska, Szpital Wojewódzki w Suwałkach, Metpol, Flexlink System.

 

 

Program

Dzień 1

Podstawy funkcjonowania procesów

  • Czym jest proces
  • Jak działa proces
  • Dlaczego przepływ w procesie jest ważny
  • Wartość dodana
  • Marnotrawstwo
  • Wąskie gardło
  • Zasada Pareto

Wprowadzenie do mapowania procesów

  • Co to jest mapowanie
  • Dlaczego mapujemy procesy
  • Piramida procesowa
  • Intencja mapowania

Podstawowe mapy procesów i narzędzie online

  • SIPOC – podstawowa mapa procesu
  • Samodzielne opracowanie mapy SIPOC
  • Zasada SISO
  • Diagram żółwia – metoda na szybką charakterystykę procesu
  • Samodzielne opracowanie diagramu żółwia
  • Draw.io – omówienie darmowej aplikacji do mapowania
  • Ćwiczenia uczestników na platformie
  • Podsumowanie pracy własnej i pytania
  • Flowchart – diagram przepływu – wprowadzenie
  • Opracowanie mapy Flowchart w mini zespołach

Zakończenie I dnia szkolenia

  • Podsumowanie pierwszego dnia
  • Sesja pytań i odpowiedzi

Dzień 2

Wprowadzenie do drugiego dnia szkolenia

  • Powtórzenie najważniejszych elementów pierwszego dnia
  • Rytm pracy i system działania drugiego dnia szkolenia

Uniwersalne metody mapowania procesów

  • Swimlane – wprowadzenie do mapy
  • Technika tworzenia Swimlane w draw.io
  • Realizacja przykładowej mapy w zespołach
  • Makigami – wprowadzenie do mapy
  • Realizacja przykładowej mapy w zespołach
  • Mapa procesowa – wprowadzenie do mapy
  • Realizacja przykładowej mapy w zespołach
  • Omówienie powstałych map

Zasady prowadzenia mapowania z zespołem

  • Uczestnicy mapowania
  • Zasady mapowania
  • Komunikacja do zespołu o warsztatach mapowania
  • Mapowanie zdalne vs. na żywo
  • Mapowanie w systemie czy na karteczkach
  • Kluczowe wskazówki prowadzenia mapowania

Dalsze kroki po wykonaniu mapy stanu obecnego (omówienie)

  • Diagnoza potencjałów
  • Burza mózgów
  • Projektowanie mapy stanu przyszłego
  • Tworzenie planu działań

Zakończenie warsztatów

  • Wskazówki kiedy używamy której mapy
  • Podsumowanie warsztatów
  • Sesja pytań i odpowiedzi
Zapisz się