Analiza Przyczyn Źródłowych i rozwiązywanie problemów

Skuteczne rozwiązywanie problemów – metody Problem Solving

Jeśli szukasz sprawdzonego sposobu na to, aby Twój zespół zaczął skutecznie rozwiązywać problemy, zamiast ciągle gasić pożary, to nasze szkolenie jest najlepszym sposobem, aby to osiągnąć.

W każdej firmie zdarzają się problemy które pomimo wielu działań wracają w sposób nieoczekiwany powodując nie małą frustrację. Niekiedy zdarza się, że pracownicy mierzą się z problemami w pojedynkę. Czy może być inaczej? Tak, trzeba tylko zaangażować zespół i wyposażyć go w odpowiednią metodę i narzędzia. Trwałe rozwiązanie problemu jest podstawą do dalszego rozwoju.

W trakcie szkolenia uczestnicy poznają proces rozwiązywania problemów począwszy od opisu stanu obecnego i analizy przyczyn źródłowych, po generowanie rozwiązań i wprowadzanie trwałych zmian w procesie.

Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatowej. W trakcie warsztatów uczestnicy dwukrotnie przejdą cały proces rozwiązywania problemów tak, aby zbudować niezbędne kompetencje (wiedzę i umiejętności), do dalszej samodzielnej pracy.

W wariancie rozszerzonym, po zakończeniu warsztatów uczestnicy w mniejszych zespołach rozwiązują wybrane problemy ze swojej organizacji ze wsparciem mentoringowym naszego eksperta.

0
przeszkolonych osób
0
Rozwiązanych problemów
0
godzin warsztatowych

Umów się na bezpłatną konsultację

Program

  • Wprowadzenie do analizy przyczyn źródłowych
  • Czym jest problem

  • Właściwe definiowanie problemu – metoda 5W1H

  • Analiza problemu – stan obecny

  • Podstawy map procesowych

  • Podstawy analizy danych

  • Wybór danych do prezentacji

  • SMART – wyznaczenie celu do osiągnięcia

  • Metody analizy przyczyn źródłowych
  • Diagram Ishikawy

  • Metoda 5 x Dlaczego

  • Definiowanie przyczyn źródłowych

  • Burza mózgów
  • Definiowanie środków zaradczych

  • Macierz rozwiązań

  • Tworzenie planu działań

  • Monitorowanie efektów wdrożonych zmian

  • Utrzymanie trwałości wdrażanych rozwiązań
  • Dobór metody w zależności od problemu

Korzyści

  • Nabycie praktycznych umiejętności analizy przyczyn źródłowych
  • Poznanie metod rozwiązywania problemów

  • Przejście z postawy reaktywnej (gaszenie pożarów) na proaktywną

  • Zwiększenie skuteczności rozwiązywanych problemów

  • Inspirujące ćwiczenia i warsztatowa forma

Dla kogo

  • Specjaliści
  • Inżynierowie
  • Pracownicy działów Lean
  • Brygadziści i Team Leaderzy
  • Kierownicy
  • Managerowie

Zapytaj o szkolenie